First days! - Reisverslag uit Jeffreys Bay, Zuid-Afrika van Anne Loes Dijkslag - WaarBenJij.nu First days! - Reisverslag uit Jeffreys Bay, Zuid-Afrika van Anne Loes Dijkslag - WaarBenJij.nu

First days!

Door: Anne Loes

Blijf op de hoogte en volg Anne Loes

07 September 2015 | Zuid-Afrika, Jeffreys Bay

Hoi hoi,

Dinsdagmiddag begon het allemaal echt, thuis uitgezwaaid door Jochem, Ellen, Tineke & Flo. Daarna op Schiphol afscheid genomen van vaders & moeders. Ik vloog via Frankfurt naar Johannesburg en van Johannesburg naar Port Elizabeth. De reis was lang maar verliep gelukkig prima. In Port Elizabeth werd ik opgehaald door Astrid (heeft samen met haar man Victory4All opgericht) en haar zoon Pieter. Vanaf Port Elizabeth is het nog ongeveer een uurtje rijden naar Jeffrey’s Bay waar ik nu dus woon. Ik woon bij Elvera in een heel klein maar prima huisje.

De afgelopen dagen ben ik vooral wezen kijken op de projecten en natuurlijk Jeffreys Bay proberen te verkennen. Zo heb ik donderdag gelijk een rondleiding gehad langs de verschillende projecten van Victory4All, de bakkerij, playschool Noah’s Ark, bassischool King’s College en natuurlijk Rainbow waar ik zelf aan het werk zal gaan. Ik heb de weekafsluiting op King’s College bijgewoond, de week wordt afgesloten met onder andere awards voor leerlingen die goed hun best gedaan hebben. Er zijn bijv. awards voor degene die het best geholpen heeft in de klas, mooi om te zien hoe trots de kinderen zijn wanneer ze een award krijgen. Vandaag heb ik voor het eerst een paar uur meegedraaid met de groep waarin ik ga werken. Dit is een klas van ongeveer 15 kinderen met verschillende beperkingen. Ik zal hun eigen juf ondersteunen in de klas, ze zijn vrij druk dus genoeg te doen!

Naast de projecten heb ik natuurlijk ook het strand van Jeffreys Bay bezocht en heb ik mijn eerste surflesje al gehad!! Op die in Frankrijk na natuurlijk, maar dat was niet echt aldus de mensen hier.. Maar het was echt heel tof om te doen, ook super frustrerend maar uiteindelijk toch een paar keer kunnen staan. Je kunt hier vrij goedkoop een surfboard huren, dus dat wil ik zeker gaan doen. Ik moet wel een beetje kunnen surfen als ik weer terug in Nederland ben.

Het is hier rond 18.30 uur al donker dus de avonden zijn vrij lang en daardoor lig ik vaak al op tijd in bed. Al viel dat de afgelopen dagen ook wel mee. Ik ben onder andere bij een fashionshow geweest waarbij alles van gerecycled was. (en beetje vergelijkbaar met een kinderfeestje met Flo jaren geleden, alleen dan een niveau hoger haha). Was verder niet heel bijzonder, maar leuk om gezien te hebben. Zaterdag zijn we naar de bioscoop geweest in Port Elizabeth en zondag naar een echte Afrikaanse praise avond. Dat laatste was echt tof om te zien, niet te vergelijken met Nederland. Iedereen was aan het dansen etc, heel gaaf. Bijzonder om te zien dat iedereen meteen begint te bewegen als er ergens muziek is of gezongen wordt, niet alleen bij die praise maar ook op de scholen bijvoorbeeld.

Ik vermaak me hier dus prima! Het was afgelopen weekend super lekker weer, maar het heeft de afgelopen tijd veel geregend en dat voorspellen ze ook komende week weer. Vooral ’s avonds koelt het erg af dat is wel jammer. Maar verder is er hier genoeg te doen en te zien, dus dat komt wel goed de komende maanden.

Wat betreft mijn telefoonnummer, ik ontvang de WhatsApp-berichtjes naar mijn Nederlandse nummer gewoon. Bellen en sms’en moet met een ander nummer dus mocht je daar behoefte aan hebben moet je die maar even vragen!

Ik houd jullie op de hoogte!

Veel liefs

  • 07 September 2015 - 18:03

    Willemien:

    Leuk om je belevenissen te lezen. Veel succes met je werk en probeer ook maar te genieten.

    Groet,
    Willemien

  • 07 September 2015 - 23:53

    Anja:

    Fijn AnneLoes dat de eerste indrukken positief zijn!

  • 08 September 2015 - 08:09

    Olga:

    Hoi Loes, Leuk om te lezen en super dat de eerste indruk goed is. Heel veel plezier en succes. En stuur maar een filmpje als je kunt surfen :-)

  • 08 September 2015 - 08:41

    Pete:

    Leuk om te lezen Loes!
    Zet 'm op op dat surfboard. Geniet van al het andere!

    Groet Peter

  • 11 September 2015 - 01:20

    Lilian:

    Hè Anne-loes,

    Leuk om je avontuur op deze manier te volgen. Zo te lezen zijn je eerste indrukken positief. ENJOY!!

    Gr Lilian

  • 15 September 2015 - 19:51

    Marlies:

    Hee Anne Loesje,

    Dat klinkt heel goed :), leuk om te lezen!
    Heel veel plezier en succes daar en ik lees graag weer wat.

    Liefs Marlies

    Ps. Ik ben ook benieuwd naar surfmoves ;P! Goed oefenen haha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Jeffreys Bay

Anne Loes

Actief sinds 23 Aug. 2015
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 4539

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 01 December 2015

Zuid-Afrika

Landen bezocht: